Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną?

Węglowodany są dobrze znanym składnikiem naszej diety. Wszyscy dobrze wiemy, że pełnią bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Zdrowych źródeł węglowodanów jest mnóstwo. Przykładem może być kasza jaglana ze strony www.bee.pl. Ma ona bardzo korzystny wpływ na nasze zdrowie, jednak przez wiele osób nie została jeszcze w pełni doceniona, chociaż zdecydowanie zasługuje na więcej uznania. Skąd się bierze kasza jaglana? Co sprawia, że jest taka zdrowa? Jak można ją wykorzystać w kuchni?

Czym jest kasza jaglana?

Kaszę jaglaną uzyskuje się z łuskanego ziarna prosa zwyczajnego. Należy do najstarszych kasz na świecie. W Azji i Afryce znana była już w czasach neolitu. Do Europy trafiła dużo później, ale szybko podbiła serca mieszkańców Starego Kontynentu. W późniejszych wiekach odeszła nieco w zapomnienie, kiedy popularność zaczęły zdobywać ziemniaki. W Polsce czasami nazywano ją krupem lub jagłami.

Dlaczego tak warto jeść kaszę jaglaną?

Powodów, dla których warto włączyć ją do swojej codziennej diety jest mnóstwo. Przede wszystkim jest ona lekkostrawna, więc śmiało mogą się nią zajadać dzieci, a także osoby w podeszłym wieku. Sprawdzi się także na diecie redukcyjnej. Jest świetną alternatywą dla produktów na bazie pszenicy, gdyż nie zawiera glutenu, dlatego mogą po nią sięgać osoby zmagające się z celiakią.

Właściwości kaszy jaglanej

Kasza jaglana to skarbnica wielu witamin i minerałów, które są niezbędne w zdrowej, zbilansowanej diecie. Znajdziemy w niej mnóstwo witamin, zwłaszcza z grupy B, a dokładnie B1, B2 i B6, a także witaminę E. Odznacza się także dużą zawartością wielu minerałów, takich jak krzem, magnez, fosfor, wapń, żelazo i potas.

W 100 g kaszy jaglanej znajdziemy:

  • 358 kcal
  • 3,9 g tłuszczu
  • 69 g węglowodanów
  • 9,8 g białka.

Jak włączyć kaszę jaglaną do swojej diety?


Jest to produkt uniwersalny, który łatwo przemycić do swoich codziennych posiłków. Można ją ugotować i wykorzystać jako źródło węglowodanów w naszym obiedzie w towarzystwie kotleta i surówki, zamiast ziemniaków czy ryżu. Sprawdzi się również jako baza do zdrowych ciastek czy innych wypieków. Można ją także łączyć z owocami i orzechami.